Proč je Volvo pomalejší než Dacia či Fabia?
Když si představíte nejnovější skladový vůz Volvo, uvidíte nejnovější technologii, výkonný motor, krásný interiér i exteriér. Vedle toho si představte nejnovější Škodu Fabii a porovnejte si to.
Jednoznačně si řeknete, že Volvo předčí svého protivníka ve všech ohledech, avšak není tomu tak. Ve skutečnosti Fabia vyvine vyšší maximální rychlost, i když rozdíl v jejich ceně je i přes milion korun.
Proč je Volvo pomalejší než Fabia?
Automobilka Volvo donedávna neomezovala maximální rychlost svých vozidel. Avšak od jara roku 2020 začala do všech svých modelů naimplementovala elektronický omezovač, který jim neumožní vyvinout vyšší maximální rychlost než 180 km/hod, i když některé modely mají pod svojí kapotou motor s výkonem i přes 400 koní.
Výše zmíněnou hodnotu tedy 180 km/hod překonají i automobily, které jsou na českém trhu s novými vozy dostupné za ceny kolem tří set tisíc korun. Mezi nimi jsou například Dacia Logan s litrovým turbomotorem, stejně jako Fiat Tipo s atmosférickou zážehovou čtrnáctistovkou, případně Hyundai i30 se stejnou kubaturou. Jejich výkon nepřesahuje sto koňských sil a třeba Škoda Fabia se na tempo 184 kilometrů v hodině rozjede díky motoru 1,0 TSI 70 kW (95 koní).
Je ovšem třeba objektivně přiznat, že z hlediska zrychlení jsou na tom Volva samozřejmě mnohem lépe než tyto automobily.
Hlavním důvodem, proč Volvo k tomuto kroku přistoupilo, je především jeho snaha o splnění jeho vize. Tou je zredukovat počty vážně a smrtelně zraněných v jejích modelech až na nulu. Původně se zřejmě představitelé automobilky domnívali, že tohoto cíle se dosáhne díky stále rostoucímu počtu bezpečnostních asistenčních systémů.
Kromě toho údajně z průzkumů vyplývá, že lidé dost dobře nechápou nebezpečí spojená s jízdou vysokou rychlostí. Na svých internetových stránkách pak objasňuje další výhody tohoto svého kroku. Těmi jsou například kratší brzdná dráha. Zatímco z rychlosti 250 kilometrů v hodině bude auto brzdit do zastavení 280 metrů, při tempu 180 kilometrů v hodině mu, postačí o sto třicet metrů méně. Tedy 150 metrů.
Přestože si je automobilka Volvo vědoma toho že její krok nebudou všichni zákazníci vnímat úplně pozitivně, nadále věří, že je její povinností pokračovat ve své průkopnické tradici a nadále vést diskuzi o právech a povinnostech výrobců automobilů, protože záchrana lidských životů je pro ni důležitější, než potenciální odliv zákazníků.